UPdates
Learning trends, ontwikkelingen en meer

Het LMS als snoepwinkel
Functionaliteit voor ons Learning Management Systeem willen we. Hoe meer, hoe beter. Toch? Learning Technology consultant Jonathan Koek leerde van designers anders te kijken. Hoe? Dat leest u in zijn blog.

U wilt geen Netflix voor Leren. U wilt een schrijver.
Liever een goede schrijver dan een Netflix voor leren. En zo nam Jonathan Koek nog vier eyeopeners mee uit de Totara conferentie. Hij deelt ze graag met u.

De Onboarding van uw LMS
U besteedt veel tijd aan het uitdenken, inrichten en vullen van uw Learning Management Systeem. En dan... De lancering. Deze 5 tips helpen u uw collega's te enthousiasmeren.

De verleidelijke werkgever
Hoe wint u de 'War for talent' én maakt u uw klantbelofte waar? Laat de 'gouden driehoek' van HR, L&D en Marketing eens wat vaker samen aan tafel zitten.

Moodle of Totara? Tips om beter te kiezen.
Hoe kiest u tussen de succesvolle LMS'en Moodle en Totara? Door alleen vinkjes bij functionaliteiten te zetten, neemt u risico's. Wat neemt u daarom nog meer in uw overweging mee?

L&D zet nog vaker video in dan Marketing
De inzet van Video voor marketing is 'hot'. Maar uit onderzoek blijkt dat Learning & Development nu nog hun marketingcollega's verslaan. Niet zo vreemd. De businesscase van Video voor training en ontwikkeling is vaak snel gemaakt.

Soepkratten spotten
Voor zijn stage verdiepte Hesli Reiling zich in Preboarding. Is Augmented Reality een goede manier om het organisatie-DNA bij nieuwe medewerkers tussen de oren te krijgen? Hesli deelt zijn bevindingen en laat zien hoe het werkt.

180° is ‘heter’ dan 360°
Immersive Interactieve Video van 360 graden. Dat wordt dé nieuwe manier van leren voorspelden de specialisten. Inmiddels weten we dat het met minder, beter kan.

Laaggeletterden verbeteren digitale vaardigheden via e-Learning
Moeite hebben met lezen en schrijven. Dat is ook in de digitale wereld lastig. Voor Stichting Lezen & Schrijven maakt UP een e-Learning om laaggeletterden nieuwe kansen te bieden.